kockulás

2009.09.02. 14:05

Ma reggel felkelve olvastam a kedvenc hírportálomat, és a következő cikkre bukkantam. Con Kolivas akit egészen kiskorom óta bírtam, egy új ütemezőt adott ki, BFS néven. A BFS azt jelenti: Brain Fuck Scheduler. A nevét onnan kapta, hogy hogy szakítva a régi elvvel, már nem univerzális, azaz nem jó desktoptól a mainframe rendszerekig. CK azt állítja, hogy érdemes a processz ütemezőket platformra targetelni. Ez az ütemező főként a low latency desktopokat célozza meg, azaz olyan helyeket, ahol az azonnali válaszidő fontos. Ki szeretne másodpercekig várni a kattintás után egy szoftver válaszára? Igen, jó válasz, senki. További előny még a fullscreen HD tartalmak zökkenőmentes lejátszása. Kipróbáltam a gépemen, és igen nem semmi. Nagyon örülök, hogy végre eddig eljutott a Linux kernel. :) Azonnal elkezdtem használni élesben, és eddig pozitív csalódás. Igaz a mainline kernelbe sosem jut be, de külön patchként jól használható, ajánlom mindenkinek a kipróbálását!

Akit érdekel, a patch-ről bővebb infó ezen a linken. Kiemelném, hogy a legjobb performancia elérése érdekében a kernelt a következő módon érdemes konfigolni. 1000Hz-es beállítás, preempt módot kapcsoljuk be, én a low latency desktop paramétert választottam, és a dynamic ticks opció mehet ki. Ne feledjük a make opciókat átkonfigolni, hogy a forgatás max annyi szálon fusson ahány magunk van. Pl egy dual core esetén -j2, és quad esetén -j4. Szemmel látható a különbség. :)

Szerző: nicnev

1 komment

Címkék: technology

A bejegyzés trackback címe:

https://eletemdolgai.blog.hu/api/trackback/id/tr221355326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hercegecske (törölt) 2009.09.02. 18:14:29

Persze, értettem, tökjó. :D
Na, akkor további jó kockulást, meg köszi a kommenteket ;-)
süti beállítások módosítása