VoIP kész

2010.01.29. 21:39

Gondolkodtam a Planet VIP-157-es ATA-n, de végül a Linksys SPA3102-t vettem. Ez a Sipura 3000-es folytatása, tehát profi VoIP gateway-ről beszélünk. +3000Ft volt csak az árkülönbözet. Azzal kezdtem, hogy megflasheltem a legújabb firmware verzióra. Elémtárult minden beállítás. Maga a konfigurálási procedúra nem volt bajos. Egy pici kellemetlenség volt csupán. stun-t kellett használnom, mert a másik régebbi ATA-ra már elhasználtam az 5060-as portot, azaz már továbbítottam rá. Allokáltam egy fix IP-t a cuccnak a DHCP szervernek, majd be is lőttem mindent rajta. Kikapcsoltam egyelőre a pstn dial-out-ot. Ne fallback-eljen még. Előtte ki akarom ismerni. Szóval a stun. Ha valaki hasonló problémával kűzd ez használható és jó stun szerver: stun01.sipphone.com

Stun segítségével egyből ment szépen a SIP. :) Nem volt más hátra, mint bekötni a régi hálózatba. A ház padlásán jön be a telefon, ott azt elvágtam, majd dobozba tettem. A másik felét amit levágtam szintén dobozba tettem. Közéékeltem az ATA-t. A Line csatlakozóba ment a Line, a Phone-ba a phone-ok. Az internet csatlakozásához a LAN. Szépen működik. :)

A működése: bejövő hívások amik az analóg vonalon jönnek be, egyből ki lesznek küldve az analóg portra. Amik a VoIP felől jönnek be azok is. Minden kimenő hívás a VoIP szolgáltatón át kerül kiküldésre. Lehetséges még az, hogy hiba esetén a rendszer fallback-el az analóg vonalra, tehát a hívások ott mennek ki. Ezen majd még gondolkodom. Jó lenne valami erős megszorításokkal meghagyni ezt a lehetőséget. Átadás után nagyanyám egyből rárajtolt, és egyből 20 percet telefonált rajta. Miután lerakta az volt a gondja vele, hogy nem olyan szépek a hangok mint a régi rendszer esetében. Majd még átnézem a kodekeket, de akkor is mit vár? Ehh... Azért tetszik neki, és már fel is töltette 4000Ft-al a számláját. :) Igénylek rá telefonszámot is. Én kipróbáltam, és meg voltam elégedve a minőséggel. :)

Íme a hálózat modellje:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eletemdolgai.blog.hu/api/trackback/id/tr131713532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása