HD power

2010.02.28. 18:41

Megvan már 2 éve a notim, de csak tegnap vettem hozzá HDMI kábelt. Mivel öcsém elég nagy értékben kapott márkás ruhákat, így mondtam anyámnak akkor kapjak én meg egy HDMI kábelt. :) Az Electro World-be mentem be, és mondtam szeretnék valami olcsó kábelt. 1990Ft-ért lehetett kapni a legolcsóbbat ami azért valamilyen szinten minőségi is és nem törik szarrá az első csatlakoztatáskor. Bár tény nem egy 6000Ft-os, de most a PC-t rácsatolni ez is megfelelő. Lehetett volna forgatható fejűt, de most nem egy Harman Hifihez kellett Blu-ray lejátszót dugni. :)

A tesztelt TV egy Samsung HD ready azaz 720p-s LCD TV annak minden korlátjával. 1x HDMI és 1x D-Sub csatival.

Szóval ma reggel összedugtam a TV-t és a gépemet a rajta található HDMI csatolóaljzat segítségével. Először is Win7 alatt próbáltam ki. A vidkari egy X3100-as Intel GMA. A windowsos drivere ami a hivatalos Intel, nem képes klón módban különböző felbontásokat kezelni, ezért átállította alapból 1280x720-ra a felbontást. A TV szépen kiírta az infó módban, hogy 1280x720@60Hz. Az asztal és a TV is hasonló lett, de egyből látni lehetett a TV panel komolytalanságát, azaz a színhűség a noti kijelzőn sokkal jobb volt. A hangkimenetet is átrakta egyből a HDMI csatlakozóra, tehát a TV hangszóróit használta, természetesen direct passthrough módban.

Eredmények később.

Jött a Gentoo Linux amire nagyon kíváncsi voltam. Azonnal működött, és az X szerveren keresztül a KDE automatán detektálta a TV-t mint HDMI eszközt. Meg is kérdezte, hogy akarom-e konfigolni az új megjelenítőt. Az alap felállás szerint a HDMI-t az LVDS csati klónjaként kezeli. Meghökkenésemre simán működött a 2 külön felbontás 1 időben, még klón módban is. :D Külön a TV, külön a monitor. A klón mód az a pontos mása az elsődleges megjelenítőn látott képnek. Nyílt forrás pówer. :D Nem tudtam hol lehet beállítani azt, hogy az Alsa kezelje az LVDS csatit mint kimenet, de aztán rájöttem simán be kell állítani a KDE-nek meg a VLC-nek azt, hogy a kimenet az az LVDS. Ezek után bárminemű jelfeldolgozást megkerülve simán direktbe ment ki a lejátszó által előállított hang. Természetesen ebbez a kerlenben bele kellett fordítani a HDMI-t a HD audio szekcióban.

Eredmények:

Tesztelt filmek: Star Wars III 720p-ben. Ink 1080p

Linux alatt VLC-vel OpenGL driver használata esetén 720p-s film rendesen ment. Néha lehetett tapasztalni frame eldobást, de nem volt zavaró. Minőség rendben, hang rendben. 1080p a nem 100%-os Intel GMA támogatás miatt nagyon szaggatott, így ezt sajnos nem tudtam értékelni.

Windows alatt szintén VLC-vel a 720p ment jól, 1080p-ben néha akadás lépett fel, de nem volt zavaró. Az 1080p-s már nem natívan ment a TV-n így nem tudtam átélni, de így is imponáló volt a képminőség. :)

Összegzésnek annyit, hogy a HDMI szépen működik minden elterjedt operációs rendszer alatt, gond nélkül. A nagy képernyőn a filmeket sokkal élvezetesebb volt nézni, mint a kis kijelzőn. Sajnos profi házimozi erősítő nem állt a rendelkezésemre.

A bejegyzés trackback címe:

https://eletemdolgai.blog.hu/api/trackback/id/tr701797686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása