okt 23-24

2009.10.24. 17:10

Megkéstem a szokásos napi poszt-al, mert bonyolult volt ez a 2 nap, és hosszú, ezért összefoglalom.

Tegnap, mint írtam is, elkezdődött az albi emésztőgödrének helyreállítása. Bedöntötte a diófagyökér, és így ki kellett pucolni, kimélyíteni, és újra felrakni téglával. Istentelenül szar meló szó szerint. Ma már 3 oldal kész, holnap jön az utolsó oldala.

A kocsira is ráfért egy belső takarítás már, mert 2 hét kimaradt. Teljes porszívózás, műszerfalápolás, és meg is felel az elvárásaimnak a tisztasági állapot. :)

Belőttem az VoIP ATA-t is. Ez egy Atcom AG-268-as, de éppen Datavox néven vettük. Az a szép ezekben a kínai csodákban, hogy előfordulhatnak bármilyen néven. Elég nehéz volt összeszedni hozzá az új firmware-t, mert a régi még 2005-ös volt, ami már idestova 4 éves. Szerencsére sikerült összehoznom, és beállítottam mindent. Egy IP telefon szolgáltatóval használjuk, aki biztosít helyi telefonszámot is. Mivel az ATA nat mögött van, ezért stun-on keresztül lőttem be. Szépen működik, hív, hívható, minősége jó, szóval szuper.

Tegnap miután hazaértem azonnal indulni kellett egy ügyfélhez, mert "nincs net", de IPTV az van. Odaértünk site-ra, és tényleg nem volt. Mivel amúgy is be akartam már szépen dobozba kötni a matávos UTP végpontot, ezért ezt meg is tettem. Egy 2 portos aljzatba betűztem a kábelt. A második port majd a rendelői nethozzáférés miatt kell. Bekábeleztem, és még mindig nem volt net. A router szerint a connectivity test meghalt a default gateway-nél. Oké, hívjuk a matávot. Igen ám, de nincsen analóg teló. :) Felhívtak egy srácot aki egy itteni matávos fejes, és tőle kértem help-et. Hamar rájött, hogy nem vagyok hülye, mert szépen felvázoltam neki a helyzetet. Elkezdett kicsit mesélni, a technológiájukról. Egyből kaptam az alkalmon, és végigkérdeztem mindent.

A dolog úgy van, hogy a matáv IPTV és matáv ADSL szolgáltatás. Ezeknek két külön virtuális ATM konténer van definiálva, azaz két külön VC. Ugye mint tudjuk matáv hálózatán minden ATM, mert az ATM jó. Az IPTV szolgálatáshoz nincsen auth, csak a routerben ami DSL modem is van definiálva 2 konténer. Az egyik a TV, a másik a pppoe-n át authentikált net. Megoldották azt is trükköt is, hogy ugye régen bárhonnan lehetett autholni, azaz én vehettem egy forgalmi díjas netet otthonra, és használhattam a céges hozzáférésemet ami korlátlan, hát ez megszűnt. A DSLAM adott portjához lett hozzákapcsolva a u/p páros. Azt hittem MAC alapján megy, de nem. :) Rákérdeztem kicsit a streamingre is. Náluk is törekszenek a multicast-re. A médiaboxok egy unicast kapcsolattal közlik, hogy mit szeretne nézni a kedves end júzer, majd pl ha a TV2-t akarom nézni, akkor belép a TV2-t nézők multicast csoportjába. :) Így sávszélességet mentenek. A video on demand pedig többnyire unicast, mert kevés a valószínűsége, hogy több júzer 1 pillanatban ugyan azt a tartalmat szeretné nézni. Tökjó! Jól kitalálták. Nem írok le mindent, mert nincsen értelme, de nagyon érdekes volt és tanulságos ez a gyorstalpaló képzés nekem. :) Végre átlátom ezeknek a technológiáknak a működését. Ja és fontos: 192.168.9.1 belülről a DSL teszt szerver ip címe.

Amúgy a DSLAM-ben a kártya volt lefagyva. Restartolni kellett, és egyből lett nethozzáférés.

A matávot mindenki cserélje ki T-Home-ra agyban...

Fiúkról. Ismerkedtem pár sráccal az elmúlt estéken azért. :) Volt egy tegnap aki megfogott, de aztán a mai beszélgetésünk után már annyira nem is akarom őt igazán. Főleg, hogy van már kiválasztottja. Valahogy mégsem az az egyedi kivételes mint gondoltam. Még mindig sok az idióta sajnos.

Ennyit erről. Bye

Szerző: nicnev

8 komment

Címkék: work technology

A bejegyzés trackback címe:

https://eletemdolgai.blog.hu/api/trackback/id/tr331471006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hopeless 2009.10.25. 13:22:54

Nah itten vagyok már bocsi. Hehe nekem céges netem lesz az új albiba és persze alap, ingyen tv. :D Egyébként jó amit írsz, de hazudnék ha azt mondanám, hogy mindenhol értem. Nah jó, azért nagyjából. Nem ismerem a magenta buzik hálózatát...de jó volt olvasni. :D

nicnev · http://eletemdolgai.blog.hu 2009.10.25. 16:40:09

@Hopeless: Tudom utálod őket, de szerencsére én megengedhetem még azt a luxust, hogy cégfüggetlen módon ismerkedhetek szabadon a technológiákkal. :) Remélem szép lesz az új albid.

Hopeless 2009.10.25. 18:20:50

Kúrva hideg lesz :D Annyira nem tökély mint ez volt, de egye fene megteszi...meg fel kell adnom egy hirdetést, hogy albérlő társat keresek, mert hát így egyedül elég necces.

nicnev · http://eletemdolgai.blog.hu 2009.10.25. 19:15:02

@Hopeless: Másik városba is költözöl talán?

Hopeless 2009.10.25. 19:43:23

ÓÓ igen :D Bezony ám :D Emberek közé, akiket ismerek :D

nicnev · http://eletemdolgai.blog.hu 2009.10.25. 19:45:23

@Hopeless: Az jó. Akkor végül nem érzed magad olyan egyedül.

Hopeless 2009.10.25. 20:48:51

Te figyelj már, vegyél már fel msn-re...írok én ide is, csak ez olyan macera :D De ígérem kommentezek ezerrel :D

nicnev · http://eletemdolgai.blog.hu 2009.10.25. 20:50:08

@Hopeless: Hát ha megtudom az msn címedet akkor felveszlek, de nem tudom. Az enyém: msncim@rocketmail.com
süti beállítások módosítása