hotspot

2010.01.26. 22:09

A feladatom az volt, hogy hotspot-ot készítsek egy orvosi rendelőbe. Mivel nem akartam úgy kidobni csak egy AP-t port szűréssel mint a prakticomp csinálja a mcdonalds-ban, így gondolkodtam. Szeretném ha a szomszédok/boldog-boldogtalan nem lógna rajta. Szeretném ha lenne egy sávszélesség korlátozás, és adatforgalom korlátozás. Egy dd-wrt képes router mellett döntöttem(Asus WL500Gp). Erre chilispot-ot raktam, és igénybevettem a worldspot ingyenes szolgáltatását. Ez egy captive portált nyújt radius backend-el. Itt be tudtam hangolni a feltételeket. A policy-k a következőképpen alakultak: 1 session max 1 óra. Utána lebontunk.1 session le/feltöltési rátája 1gbyte/h. Fel és letöltési sebessége 1megabit/512 kilobit. Miután a júzer elforgalmazta a számára kiszabott adatmennyiséget 1 órát várnia kell, hogy a ráták nullázódjanak, és újra tudjon tölteni. Ez egy normális hotspot policy. Megpróbáltam ahogy lehet blokkolni a p2p forgalmat, bár nem tudom mennyire sikerült. Kikerültem a szolgáltató DNS-ét, hogy nehogy rájöjjön esetleg a hotspot létezésére. Helyette az OpenDNS-t használtam. Jobb is mondjuk mint az ISP dns-e. :) Még testre kell majd szabnom a login screen-t egy kicsit a portálon.

memo: WL500gp esetén a wifi if az eth2 miután kiszedted a bridge-ből!

Szerző: nicnev

Szólj hozzá!

Címkék: work

A bejegyzés trackback címe:

https://eletemdolgai.blog.hu/api/trackback/id/tr641705155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása